Osvaldo Golijov (1960)
Lullaby and Doina (2001)
pour flûte, clarinette, violon, alto, violoncelle et contrebasse
- Informations générales
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Date de composition :
2001
- Durée : 7 mn 30 s
- Éditeur : Boosey & Hawkes
- Commande : Boston Symphony Chamber Players
- Dédicace : à Anthony Fogg et aux Boston Symphony Chamber Players
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Date de composition :
2001
- Genre
- Musique de chambre [Sextuor et plus de vents et cordes]
- flûte, clarinette, violon, alto, violoncelle, contrebasse
Information sur la création
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Date :
avril 2001
Lieu :États-Unis, Boston, Jordan Hall
Interprètes :les Boston Symphony Chamber Players.
Observations
- Le second violon est optionnel dans l'effectif.
- Cette œuvre a été enregistrée sur l'album "Yiddishbbuk" (EMI Classics, 2002), par Tara O' Connor : flûte, Todd Palmer : clarinette, Mark Dresser : contrebasse et le quatuor à cordes St Lawrence.
Note de programme
This piece starts with a set of variations on a Yiddish lullaby that I composed for Sally Potter's film The Man Who Cried, set to function well in counterpoint to another important music theme in the soundtrack: Bizet's Aria Je Crois Entendre Encore, from The Pearl Fishers. In her film Sally explores the fate of Jews and Gypsies in Europe during the mid-years of the 20th century, through a love story between a Jewish young woman and a Gypsy young man. The lullaby metamorphoses into a dense and dark doina (a gypsy slow, rubato genre) featuring the lowest string of the violas. The piece ends in a fast gallop boasting a theme that I stole from my friends of the wild gypsy band Taraf de Haddocks.
Osvaldo Golijov, site internet du compositeur.
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