1902

A Perfect Day (1902)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 2 min

Œuvre
 

Drum Corps or Scuffle (1902)

pour piano quatre mains

Œuvre
 

Forward into Light (1902)

aria pour ténor (ou soprano) et piano, tirée de la cantate The Celestial Country, Peer International Corporation, 4 min

Œuvre
 

Four Ragtime Dances (1902-1911)

pour orchestre, Peer International Corporation, 11 min

Œuvre
 

Mirage (1902)

pour voix médium et piano, Peer International Corporation, 1 min

Œuvre
 

Omens and Oracles (1902)

pour voix médium et piano, Peer International Corporation, 2 min

Œuvre
 

Prelude on "Eventide" (1902-1908)

pour baryton ou trombone, orgue et deux violons, Inédit, 1 min

Œuvre
 

Processional: Let There Be Light (1902-1903)

pour chœur et orgue, Peer International Corporation, 2 min

Œuvre
 

Psalm 14 (1902)

pour double chœur mixte a cappella, Merion Music, 4 min

Œuvre
 

Religion (1902-1914)

pour voix médium et piano, Peer International Corporation, 1 min

Œuvre
 

Rosenzweige (1902-1903)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 1 min

Œuvre
 

Sehnsucht (1902-1903)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 2 min

Œuvre
 

Skit for Danbury Fair (1902)

pour ensemble ou orchestre de chambre, Inédit

Œuvre
 

Tarrant Moss (1902-1903)

pour voix médium et piano, Peer International Corporation

Œuvre
 

Three Harvest Home Chorales (1902-1915)

pour chœur mixte, cuivres et orgue, Mercury Music, 7 min

Œuvre
 

Weil' auf mir / Eyes so dark (1902)

pour voix médium et piano, Peer International Corporation, 2 min

Œuvre
 
1898

"Adeste Fideles" in an Organ Prelude (1898)

pour orgue, Mercury Music, 3 min

Œuvre
 

A Night Thought (1898-1916)

pour voix grave et piano, Merion Music, 1 min

Œuvre
 

All-Forgiving, look on me (1898-1899)

pour chœur mixte à quatre voix a cappella, Peer International Corporation, 2 min

Œuvre
 

An Old Flame (1898-1901)

pour voix médium et piano, Peer International Corporation, 1 min

Œuvre
 

Anthem: With Hearts Rejoicing Ever (1898-1907)

pour voix d'enfant et orgue, 2 min

Œuvre
 

Chanson de Florian (1898)

pour voix grave et piano, Mercury Music, 2 min

Œuvre
 

Feldeinsamkeit / In Summer Fields (1898)

pour voix médium et piano, Merion Music, 3 min

Œuvre
 

Friendship (1898-1899)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 3 min

Œuvre
 

Fugue in C Minor (1898)

pour orgue, Merion Music, 4 min

Œuvre
 

Fugue in E (1898)

pour orgue, Merion Music, 4 min

Œuvre
 

God Bless and Keep Thee (1898-1902)

pour voix grave et piano, Associated Music Publishers, 2 min

Œuvre
 

Gruss (1898-1899)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 1 min

Œuvre
 

Harpalus (1898-1902)

pour voix aiguë et piano, Merion Music, 1 min

Œuvre
 

Her Eyes (1898)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 1 min

Œuvre
 

I knew and loved a maid (1898-1899)

pour voix grave et piano, Associated Music Publishers, 2 min

Œuvre
 

Ich grolle nicht / I'll not complain (1898-1901)

pour voix médium et piano, Merion Music, 2 min

Œuvre
 

Interludes for Hymns (1898)

pour orgue, Merion Music

Œuvre
 

Invention in D (1898)

pour piano, 1 min

Œuvre
 

March for Piano: The Circus Band (1898-1899)

pour piano, Peer International Corporation, 3 min

Œuvre
 

March for Piano: The Circus Band (1898-1899)

pour piano, Peer International Corporation, 3 min

Œuvre
 

March: The Circus Band (1898)

pour ensemble, Peer International Corporation, 2 min

Œuvre
 

Naught that country needeth (1898-1899)

aria pour baryton de la cantate The Celestial Country, Peer International Corporation, 4 min

Œuvre
 

Night of Frost in May (1898-1920)

pour voix grave et piano, Merion Music, 1 min

Œuvre
 

Psalm 100 (1898-1902)

pour chœur d'enfants et chœur mixte a cappella, Merion Music, 2 min

Œuvre
 

Rosamunde (1898)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 1 min

Œuvre
 

Slugging a vampire (1898-1902)

pour voix médium et piano, Merion Music

Œuvre
 

The Celestial Country (1898-1902)

pour ténor et baryton, deux quatuors vocaux, chœur mixte et ensemble instrumental, Peer International Corporation, 37 min

Œuvre
 

The Coming of the Day (1898)

pour voix et piano

Œuvre
 

The Ending Year (1898-1902)

pour voix grave et piano, Associated Music Publishers, 2 min

Œuvre
 

The Love Song of Har Dyal (1898-1903)

pour voix aiguë et piano, Associated Music Publishers, 2 min

Œuvre
 

The Old Mother (1898-1902)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 2 min

Œuvre
 

The Only Son (1898)

pour voix aiguë et piano, Associated Music Publishers, 1 min

Œuvre
 

The Song of the Dead (1898)

pour voix grave et piano, Associated Music Publishers, 2 min

Œuvre
 

The World's Wanderers (1898-1899)

pour voix médium et piano, Peer International Corporation, 2 min

Œuvre
 

Thee I Love (1898)

pour voix et piano

Œuvre
 

There is a lane (1898-1902)

pour voix médium et piano, Peer International Corporation, 1 min

Œuvre
 

Widmung (1898)

pour voix aiguë et piano, Associated Music Publishers, 2 min

Œuvre
 

Wie Melodien zieht es mir (1898-1900)

pour voix aiguë et piano, Associated Music Publishers, 2 min

Œuvre
 

Yale-Princeton Football Game (1898-1911)

Two Halves in Two Minutes, pour orchestre, Associated Music Publishers, 2 min

Œuvre
 
1897

Age of Gold (1897)

pour chœur d'hommes

Œuvre
 

Country Celestial (1897-1898)

pour voix grave et piano, Associated Music Publishers, 4 min

Œuvre
 

Die Lotosblume / The Lotus Flower (1897-1898)

pour voix médium et piano, 2 min

Œuvre
 

Dream Sweetly (1897)

pour voix et piano

Œuvre
 

Dreams (1897)

pour voix médium et piano, Peer International Corporation, 3 min

Œuvre
 

Du bist wie eine Blume (1897)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 1 min

Œuvre
 

Fugue in Four Greek Modes (1897)

fragment pour quatuor à cordes, Inédit

Œuvre
 

Her gown was of vermilion silk (1897)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 1 min

Œuvre
 

Hymn of Trust (1897-1898)

pour voix médium et piano ou orgue, Associated Music Publishers, 3 min

Œuvre
 

Memories: a. Very Pleasant; b. Rather Sad (1897)

pour voix médium et piano, Peer International Corporation, 2 min

Œuvre
 

My Native Land [I] (1897-1900)

pour voix et piano, Peer International Corporation, 2 min

Œuvre
 

No More (1897)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 3 min

Œuvre
 

Partsong in B-flat (1897)

pour chœur d'hommes a cappella

Œuvre
 

Partsong in E-flat (1897)

pour chœur d'hommes a cappella

Œuvre
 

Postlude for Thanksgiving Service (1897)

pour orgue, Inédit

Œuvre
 

Pre-First Sonata for Violin and Piano (1897-1913)

pas d'éditeur, 23 min

Œuvre
 

Qu'il m'irait bien (1897-1899)

pour voix médium et piano, Peer International Corporation, 2 min

Œuvre
 

Song (1897)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 2 min

Œuvre
 

The Bells of Yale (1897)

pour baryton, chœur d'hommes et violoncelle, Peer International Corporation, 2 min

Œuvre
 

The Sun shines hot (1897)

pour voix et piano

Œuvre
 
1896

A Scotch Lullaby (1896)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 2 min

Œuvre
 

A Song of Mory's (1896)

pour chœur d'hommes a cappella, Peer International Corporation, 1 min

Œuvre
 

Bread of the World (1896-1897)

pour chœur à l'unisson et orgue, Inédit, 2 min

Œuvre
 

Burlesque Storm (1896)

pour deux pianos, 7 min

Œuvre
 

DKE Show [III], song with chorus (1896-1897)

pour voix et piano

Œuvre
Scénique

Frühlingslied (1896-1898)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 1 min

Œuvre
 

Fugue in Four Keys on "The Shining Shore" (1896-1903)

pour flûte, cornet et cordes, Merion Music, 4 min

Œuvre
 

I travelled among unknown men (1896-1901)

pour voix médium et piano, Peer International Corporation, 1 min

Œuvre
 

In the Alley (1896)

pour voix médium et piano, Peer International Corporation, 1 min

Œuvre
 

Life of the World (1896)

pour chœur mixte, Inédit

Œuvre
 

March in G and C for Piano, with "See the Conquering Hero Comes" (1896-1897)

pour piano, Peer International Corporation, 3 min

Œuvre
 

Overture in G Minor (1896-1897)

pour orchestre

Œuvre
 

Partsong in A (1896)

pour chœur d'hommes a cappella

Œuvre
 

Pass the Can Along (1896-1897)

pour voix et piano, 1 min

Œuvre
Scénique

Schubert: Impromptu in B flat (1896-1897)

pour flûte, clarinette et cordes

Œuvre
 

Schubert: Marche Militaire in D (1896-1897)

pour orchestre, Inédit, 4 min

Œuvre
 

Schumann: "Préambule" and "Valse noble" from Carnaval (1896-1897)

pour orchestre, Inédit, 3 min

Œuvre
 

Song without words [III] (1896)

pour voix et piano

Œuvre
 

String Quartet No. 1: From the Salvation Army (1896-1900)

A Revival Service, Peer International Corporation, 22 min

Œuvre
 

The All-Enduring (1896)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 6 min

Œuvre
 

The Side Show (1896-1921)

pour voix médium et piano, Peer International Corporation

Œuvre
 

There is a certain garden (1896-1898)

pour voix grave et piano, Associated Music Publishers, 2 min

Œuvre
 

When stars are in the quiet skies (1896-1900)

pour voix médium et piano, Merion Music, 2 min

Œuvre
 
1895

Amphion (1895-1896)

pour voix médium et piano, Peer International Corporation, 1 min

Œuvre
 

Canon [I] (1895-1896)

pour voix médium ou aiguë et piano, Associated Music Publishers, 1 min

Œuvre
 

Ein Ton / I hear a tone (1895-1900)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 1 min

Œuvre
 

For You and Me! (1895-1896)

pour chœur d'hommes a cappella, 1 min

Œuvre
 

I Think of Thee, My God (1895-1896)

pour chœur mixte à quatre voix a cappella, Inédit

Œuvre
 

In April-tide (1895-1897)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 1 min

Œuvre
 

March in F and C, with "Omega Lambda Chi" (1895-1896)

pour fanfare, Associated Music Publishers, 3 min

Œuvre
 

March No. 2 for Piano, with "Son of a Gambolier" (1895)

pour piano, Peer International Corporation, 3 min

Œuvre
 

March No. 3 for Piano, with "Omega Lambda Chi" (1895-1896)

pour piano, Associated Music Publishers, 3 min

Œuvre
 

March No. 3, with "My Old Kentucky Home" (1895)

pour ensemble, Merion Music, 2 min

Œuvre
 

March No. 5 for Piano, with "Annie Lisle" (1895-1896)

pour piano, Inédit, 4 min

Œuvre
 

March No. 6 for Piano, with "Here's to Good Old Yale" (1895-1896)

pour piano, Peer International Corporation, 3 min

Œuvre
 

Rough Wind (1895-1902)

pour voix aiguë et piano, Merion Music, 1 min

Œuvre
 

Serenade (1895)

pour chœur mixte ou ensemble vocal a cappella, Peer International Corporation, 3 min

Œuvre
 

Symphony No. 1 (1895-1898)

Peer Music, 37 min

Œuvre
 

The Boys in Blue (1895-1896)

pour chœur d'hommes a cappella, Peer International Corporation, 2 min

Œuvre
 

The Light That Is Felt (1895-1898)

pour basse soliste, chœur mixte et orgue, Inédit, 2 min

Œuvre
 

Through Night and Day (1895-1898)

pour voix médium et piano, Associated Music Publishers, 2 min

Œuvre
 
Date non spécifiée

Université de Yale http://drs.library.yale.edu *(lien vérifié en juillet 2012).*Les dates de compositions sont souvent approximatives ou représentent une fourchette de dates. Pour plus de précisions, consulter les notes du catalogue raisonné de l'Université de Yale susmentionné.

Autres pièces
  • Exercices :
    * Canon in A Minor [I], 1895 ;
    * Canon in A minor [II], pour trio à cordes, 1898 ;
    * Canon in C, pour trio à cordes, 1898 ;
    * Canon in D [I], pour trio à cordes, 1895 ;
    * Canon in D [II], pour soprano, ténor (?) et clavier, 1896 ;
    * Canon in E, pour trio à cordes, 1896 ;
    * Canon in F, à quatre voix, 1896 ;
    * Canon in G flat, pour trio à cordes, 1896 ;
    * Canon in G, à quatre voix, 1896 ;
    * Counterpoint Exercise in A, à quatre voix, 1892 ;
    * Counterpoint Exercise in C, à quatre voix, 1892 ;
    * Counterpoint Exercise in D flat, à trois voix, 1897 ;
    * Counterpoint Exercise in E [I], à trois voix, 1892 ;
    * Counterpoint Exercise in E [II], à trois voix, 1892 ;
    * Counterpoint Exercise in F, à quatre voix, 1892 ;
    * Exercises in Fugal Answers, 1893 ;
    * Burlesque Amen, 1891 ;
    * Burlesque Cadenza, 1892 ;
    * Burlesque Canon in C, à quatre voix à l'unisson, 1892 ;
    * Burlesque Canon in F, 1892 ;
    * Burlesque Exercise in C [I], 1892 ;
    * Burlesque Exercise in C [II], 1893 ;
    * Burlesque Exercise in C [III], pour deux instruments et orgue, 1892 ;
    * Burlesque Exercise in C [IV], 1896 ;
    * Burlesque Exercise in C Minor, 1895 ;
    * Burlesque Harmonization in C, 1892 ;
    * Burlesque Harmonization in F over E flat, 1891 ;
    * Burlesque Harmonizations of "London Bridge", Peer international, 1891 ;
    * Burlesque Heart-Song, pour voix, 1900 ;
    * Burlesque Song-Opening, D-G, 1919 ;
    * Burlesque Whole-Tone Exercise, 1897 ;
    * Election Memo, 1912 ;
    * Experiments, 1891 (?) ;
    * Fugue in Four Keys [I], 1893 ;
    * Fugue in Four Keys [II], 1893 ;
    * Take-Off on "Surprise Symphony", 1909 ;
    * Polytonal Canon, 1899 ;
    * Polytonal Exercise, 1892.
  • Pièces perdues ou projets :
    * Autumn Landscapes from Pine Mountain, pour orchestre, 1904, perdu ;
    * Two Contemplations, pour orchestre, 14:30 min., projet ;
    * Down East Overture, pour orchestre, 1897-98, perdu ;
    * Hawthorne Concerto for Piano and Orchestra, 1910, perdu ;
    * List: Music and Democracy!, entre 1935 et 1942, projet de 27 mouvements ;
    * March No. 1, 1890-92, dérivé de [work:32436][March No. 1 for Piano, with "Year of Jubilee"], perdu ;
    * March No. 6, with "Here's to Good Old Yale", 1889-97, d'après [work:32440][March No. 6 for Piano, with "Here's to Good Old Yale"], perdu ;
    * Three Outdoor Scenes, pour orchestre, 11 minutes, I. Allegro vivace ; II. Largo sostenuto: The Pond ; III. Central Park in the Dark, projet ;
    * Overture: The American Woods, 1889, perdu ;
    * Piece for Horns and Strings (on "Watchman"), pour cor (2 ?) et cordes, 1905, perdu ;
    * Quarter-Tone Chorale for Strings, pour quintette à cordes, 1913-14, perdu, reconstitué Alan Stout, publié par Peters en 1974, créé le 20 mai 1975 à New York par le Juilliard ensemble, direction : Richard Dufallo ;
    * Ragtime Dance, 1902-1903, perdu, mouvement développpé dans la [work:9434][Sonata No. 3 for Violin and Piano] ;
    * Set: Sounds!, projet en quatre mouvements : I. Mulbery Tre [Mulberry Trees] Mountain Trees ; II. Hanover Sq[uare] before War Walking Song ; III. Park Sq[uare] ; IV. Thoreau ;
    * Set for Orchestra: Tone Pictures of Some Bygone Days, 23:30 minutes, c. 1930, I. The Rockstrewn Hills Join in with the Church Bells ; II. Calcium Light Night on the Campus ; III. A Yale-Princeton Football Game ; IV. Central Park in the Dark ; V. The Question of Existence-A Cosmic Landscape ;
    * Set of Cartoons or Take-Offs, 1898-1916, en partie perdu, mouvement III, voir [work:32415][Take-Off No. 3: Rube Trying to Walk 2 to 3!!], mouvement VII, voir [work:32395][Take-Off No. 7: Mike Donlin-Johnny Evers], mouvement VIII, voir [work:32396][Take-Off No. 8: Willy Keeler at Bat] ;
    Set of Overtures: Men of Literature, pour orchestre, 1904-1912, en partie perdu, I. Robert Browning, voir [work:9409][Robert Browning Overture] ; II. [Ralph Waldo] Emerson, voir [work:32373][Emerson Overture for Piano and Orchestra] ; III. Matthew Arnold, voir [work:32374][Matthew Arnold Overture] ; IV. [Bronson] Alcott, voir [work:32243][Alcott Overture] ; V. Walt Whitman, perdu ; VI. [John Greenleaf] Whittier, perdu ; VII. Henry Ward Beecher, perdu ou seulement en projet ;
    Set of Proposed Movements [I], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I. The New River ; II. Maple Leaves ; III. Charlie Rutlage ; IV. The Indians ; V. Ann Street.Set of Proposed Movements [II], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I. At Sea ; II. Disclosure ; III. Swimmers ; IV. The See'r ; V. Walt Whitman ; VI. Thoreau : VII. Old Home Day ; VIII. Mists ; IX. The Cage ;Set of Proposed Movements [III], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I. Walking ; II. Religion (ou ?) Those Evening Bells! ; III. The South Wind / Die Lotosblume ; IV. The White Gulls ; V. Two Little Flowers ; VI. Like a Sick Eagle ; VII. The Last Reader ; VIII. Evening ; IX. Immortality ;Set of Proposed Movements [IV], pour voix et orchestre de chambre, projet, 1922, I. At Sea ; II. The New River ; III. The Indians ; IV. The Rainbow ;Set of Three Pieces, pour orchestre de chambre, 1934, I.[work:9420][Hallowe'en] ; II. [work:9437][The Pond] ; III. [work:32388][The Gong on the Hook and Ladder] ;A Symposium-Five Movements for Orchestra, projet, 16:30 minutes, 1930, I. Processional (In the Church), voir [work:32505][Processional: Let There Be Light] ; II. The Rainbow (In the Sky), voir [work:32657][The Rainbow (So May It Be!)] ; III. Tone Roads (In the Wagon), voir [work:9441][Tone Roads et al.] ; IV. The Unanswered Question (In Contemplation), voir [work:9439][The Unanswered Question] ; V. Robert Browning (In the Heart and Mind), voir [work:9409][Robert Browning Overture] ;Walking Suite, projet, pour orchestre de chambre, 1921, I. In the Car ; II. In the Shop (Take-off: Factory noises) ; III. In the Yard ; IV. In the Open ;General Booth Enters into Heaven ou Salvation, pour chœur d'hommes et fanfare, 1914, perdu ;Holiday March, pour fanfare, 1885-86, perdu ;March for Dewey Day, pour fanfare, avant 1899, perdu ;Overture: Town, Gown and State, pour fanfare, 1896, perdu ;Slow March, with "Adeste Fideles", pour fanfare, 1886-87, perdu ;Largo for Violin and Organ, 1901, perdu, créé à New York le 16 déc. 1901 par William Haesche et Charles Ives ;List: Possible Movements for Sets, comprend I. [work:32508][December] ; II. [work:32672][September] ; III. [work:32571][Elégie] ; IV. [work:32621][Maple Leaves] ; V. [work:32556][The Children's Hour] ; VI. [work:32640][Nov. 2, 1920] ; VII. [work:32612][The Last Reader] ; VIII. [work:32658][Religion] ; IX. [work:32506][Serenity] ; X. [work:32543][At the River][work:32710] ; XI. [Two Little Flowers] ;Piece for Cornet and Strings (on "The Beautiful River"), 1905, perdu ;Piece for Cornet (on "Katy Darling"), perdu ;Pre-First String Quartet, 1894-98, perdu ;Pre-Pre-First Sonata for Violin and Piano, 1895, perdu ;Pre-Second String Quartet, 1904-055, perdu ;Set of Three Pieces for Chamber Ensemble, No. 1, projet, 8 minutes, 1934, I. Largo ; II.* *[work:9429][Scherzo: All the Way Around and Back] ; III. [work:9438][The Rainbow] ;Set of Three Pieces for Chamber Ensemble, No. 2, projet, 8 minutes, 1934, I. Allegretto sombreoso: [work:32606][The "Incantation"] ; II. [work:32413][Scherzo: Over the Pavements] ; III. Adagio sostenuto: [work:9410][At Sea] ;Sonata for Trumpet and Organ, 1900, perdu ;Sonata No. 5 for Violin and Piano: "New England Holidays", projet, 1912-19, I. Washington's Birthday ; II. [work:9415][Decoration day] (Very slowly-Allegro, 7 minutes ; III. The Fourth of July ; IV. Thanksgiving and Forefathers' Day ;Song without Words for Cello, 1890, perdu ;Trio for Violin, Clarinet, and Piano, 1902-03, perdu ;Walden Sounds, pour cloches, flûte, harpe éolienne, bois, cordes et piano, 1910, perdu ;Demon's Dance Around the Pipe, pour piano, 1909, perdu ;A Full Game at The Spot, pour piano, 1894-98, perdu ;March No. 4 for Piano, pour piano, 1892, perdu ;Set of Three Pieces for Piano, c. 1911, projet, I. The Common (Largo) ; II. The Abolitionists (Allegro) ; III. The "St. Gaudens" (Adagio Andante) "moving marching faces of souls" ;The Slaves' Shuffle, pour piano, 1909, perdu ;Sonata No. 3 for Piano, 1926-27, perdu ;Studies No. 3, 12, 13, 14, 17, 24, 25 and 26, pour piano, 1907-08, perdu ;The Alcotts for Organ, 1914, perdu ;Fugue for Organ, 1897-98, perdu ;Holiday Quickstep for Organ, 1890, perdu ;Memorial Slow March, pour orgue, 1901, perdu ;Piece for Communion Service, pour orgue, 1901, perdu ;Piece for Organ, with "Adeste Fideles", perdu ;Postlude [I], pour orgue, 1896, perdu ;Postlude [II], pour orgue, 1897, perdu ;Postlude [III], Children's Day Parade, pour orgue et quatuor à cordes, 1901, perdu ;Postlude in F for Organ, 1890, perdu ;Prelude [I], pour orgue (ad lib. quatuor à cordes ?), 1896-98, perdu ;Prelude [II], pour orgue, 1901, perdu ;Prelude [III], pour orgue, 1901, perdu ;Prelude [IV], pour orgue, 1896, perdu ;Prelude for Thanksgiving Service, pour orgue, 1897, perdu ;Preludes, pour orgue, 1901, perdu ;Recital Piece for Organ, 1896, perdu ;Sonata for Organ, 1897, perdu ;Thoreau for Organ, 1915, perdu ;Toccata, pour orgue, 1901, perdu ;Anthem: Religion, pour quatuor vocal et orgue, 1901, perdu ;Hymn-Anthem on "Eventide", pour chœur d'hommes, harpe, piano et orgue, 1901, perdu ;Morning Service, pour chœur SATB et orgue, 1893-94, perdu ;Piece for Unison Chorus, Organ, and Strings, 1901-02, perdu ;Piece for Voices and Organ, perdu ;Psalm 23, pour chœur SATB et orgue, 1897-98, en partie perdu ;Te Deum, pour chœur SATB et orgue, 1890, perdu ;Vesper Service, pour chœur SATB et orgue, 1893-94, perdu ;The All-enduring, pour chœur d'hommes et orgue, 1896, perdu ;Benedict Arnold, projet d'opéra sur une pièce de Lyman Denison Brewster (1832-1904), Major John Andre, 1903-04 ;The Kimash Hills [ou] The Judgment Hall, projet d'opéra sur un texte de Sir Gilbert Parker (1862-1932), The Red Patrol tiré de A Romany of the Snows, 1907-08 ;DKE Show [I]: piece, pour clarinette et piano, 1896, perdu ; DKE Show [II], 1896, perdu ; Hells Bells: "Hail to Phi", 1897, perdu ; Royal Rivals, 1894, perdu ; Ariel's Departure, pour voix et piano, 1903, perdu ; Autumn [I], pour voix et piano, 1902, perdu ; Lost song [I], pour voix et piano, 1888 ; Lost song [II], pour voix et piano, 1892 ; Song with Violin and Organ, 1912, perdu ; Watchman! [I], pour soprano et orgue, 1901, perdu ; Hound of the Baskervilles, perdu.

Vous constatez une erreur ?

IRCAM

1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43

heures d'ouverture

Du lundi au vendredi de 9h30 à 19h
Fermé le samedi et le dimanche

accès en transports

Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles

Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique

Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.