informations

Type
Séminaire / Conférence
durée
01 h 10 min
date
9 octobre 2015
note de programme
TCPM 2015

intervenants

Les médias liés à cet évÚnement

Tracking the creative process in Trevor Wishart’s Imago

9 octobre 2015 00:26:25

Vidéo

A framework for sustainability and research of interactive computer music repertoire

9 octobre 2015 00:30:44

Vidéo

EnquĂȘte sur les frequency-shifters dans les Ɠuvres mixtes

9 octobre 2015 00:27:08

Vidéo

Assessing the impact of feedback in the composition process: an experiment in leadsheet composition

9 octobre 2015 00:31:12

Vidéo

The composer as evaluator: reflections on evaluation and the creative process

9 octobre 2015 00:29:20

Vidéo

CrĂ©er sous les micros. Quand la lecture rĂ©pĂ©tĂ©e d'une Ɠuvre fait advenir son interprĂ©tation

9 octobre 2015 00:27:09

Vidéo

From perfection to expression? Exploring possibilities for changing the aesthetics and processes of recording classical music

9 octobre 2015 00:30:39

Vidéo

Understanding the creative process in the shaping of an interpretation by eight expert musicians

9 octobre 2015 00:28:47

Vidéo

Genre as frame in elite performers' interpretative decision-making

9 octobre 2015 00:27:55

Vidéo

The authorship of orchestral performance

9 octobre 2015 00:33:36

Vidéo

Improvised meetings between New York and Kolkata: A collaborative analysis of a transcultural study

9 octobre 2015 00:28:35

Vidéo

Gestural interfaces and creativity in electronic music: A comparative analysis

9 octobre 2015 00:31:55

Vidéo

Technical influence and physical constraint in the realisation of Gesang der Jünglinge

9 octobre 2015 00:30:42

Vidéo

Melodic Variation and Improvisational Syntax in an Aka Polyphonic Song

9 octobre 2015 00:23:26

Vidéo

Life through a lens: a case study evaluating an application of the concepts of affordance, effectivities and the hallmarks of human behavior to an experiment in ‘intuitive’ composition for voice and accordion

9 octobre 2015 00:28:55

Vidéo

Creating new music across cultural boundaries: mbira and string quartet

9 octobre 2015 00:29:53

Vidéo

Sur les rôles de Heinz Holliger dans la genèse de la Sequenza VII de Luciano Berio (FR)

9 octobre 2015 00:29:25

Vidéo

Historically informed? The creative consequences of period instruments in contemporary compositions

9 octobre 2015 00:28:39

Vidéo

The Body in the Composition and Performance of Art Music

9 octobre 2015 00:21:01

Vidéo

Cipriano de Rore’s Setting of Petrarch’s Vergine Cycle and the Creative Process

9 octobre 2015 00:26:35

Vidéo

Igor Stravinsky’s Compositional Process for Duo Concertant (1931–32)

9 octobre 2015 00:27:12

Vidéo

Jimi Hendrix’s Fire from Studio to Live, and Back: The Song as a Work in Progress

9 octobre 2015 00:25:50

Vidéo

Analyser la sociogenèse d’une manière d’écrire singulière : l’exemple de l’écriture improvisatrice chez Déodat de Séverac (FR)

9 octobre 2015 00:25:30

Vidéo

Models, Figures, and Modernity in the Process of Composition of Claude Debussy’s Sonate pour violoncelle et piano: The Case of 'SĂ©rĂ©nade' (EN)

9 octobre 2015 00:30:35

Vidéo

Comment Debussy rĂ©invente-t-il les opĂ©rateurs de la modernitĂ© ? ModĂšles, figures et modernitĂ© dans la composition de la Sonate pour violoncelle et piano de Claude Debussy : l’exemple de la « SĂ©rĂ©nade » (VF)

9 octobre 2015 00:30:35

Vidéo

Choosing the Right ‘Notes’ in Synchronized Swimming: Practical and Stylistical Consequences (EN)

9 octobre 2015 00:29:02

Vidéo

Opter pour les bonnes « notes » en natation synchronisée : conséquences pratiques et stylistiques (FR)

9 octobre 2015 00:29:02

Vidéo

Creating and Re-Creating: What Remediation Entails (EN)

9 octobre 2015 00:19:43

Vidéo

Création et re-création, les enjeux du changement de support (FR)

9 octobre 2015 00:19:43

Vidéo

Collaboration in Computer Music. An Analysis of the Role Played by Musical Assistants Obtained Through Semi-Structured Interviews (EN)

9 octobre 2015 00:24:43

Vidéo

Computer Music et collaboration : enquête sur le rôle créatif des assistants musicaux à partir d’entretiens semi-structurés (FR)

9 octobre 2015 00:24:45

Vidéo

On Heinz Holliger’s Roles in the Creative Process of Luciano Berio’s Sequenza VII (EN)

9 octobre 2015 00:29:25

Vidéo

Analysing the Socio-Genesis of a Distinctive Writing Technique: Improvisatory Writing by DĂ©odat de SĂ©verac (EN)

9 octobre 2015 00:25:24

Vidéo

E-sketch analysis: Marco Stroppa’s Chroma between the late ’80s and early ’90s

9 octobre 2015 00:28:54

Vidéo

Roundtable 1: Friedemann Sallis, Music Sketches (2015)

9 octobre 2015 01:10:12

Vidéo

WORKSHOP 2 : Gestes et expérimentations: composition et interprétation de Sonant 1960/... (1960) et Dressur (1977) de Kagel

9 octobre 2015 01:36:22

Vidéo

partager


Vous constatez une erreur ?

IRCAM

1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43

heures d'ouverture

Du lundi au vendredi de 9h30 Ă  19h
Fermé le samedi et le dimanche

accĂšs en transports

HĂŽtel de Ville, Rambuteau, ChĂątelet, Les Halles

Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique

Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.